enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,2081
EURO
34,8604
ALTIN
2.444,95
BIST
10.218,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
14°C
İstanbul
14°C
Hafif Yağmurlu
Pazartesi Az Bulutlu
18°C
Salı Az Bulutlu
18°C
Çarşamba Az Bulutlu
20°C
Perşembe Az Bulutlu
20°C

Gusül Almadan Cunup Uyuyorsanız evinizde bu mutlaka yaşanır


Cünüb olan kimse ilk fırsatta gusletmeye çalışmalıdır. Bu halde ancak, içerisinde bulunduğu namaz zamanınin çıkmasına kadar müsaade vardır; daha çok geciktirmesi günâh kazanmasına sebep olur.
Gusletmeyi namaz zamanıne kadar geciktirmek ideal değildir Gudayf b. Haris (ra) şu şekilde demiştir: “Âişe’ye (ra): Ne dersin? Resûlullah (asm) cünüplükten dolayı, gecenin başında mı, yoksa sonucunda mı yıkanırdı? dedim. Arada sırada başında birtakım durumlarda de sonucunda guslederdi, dedi. Allahu Ekber… Genişlik (basitlik) veren Allah’a hamd olsun, dedim. (Nesâî, tahâre 140, 141, gusl b; Ahmed b. Hanbel.Vl, 47)
Hadîs-i şeriften, cünüp olan kişinin, cünüp olur olmaz anında yıkanmasının farz olmadığı, gecenin sonuna kadar guslü tehir ve terk etmesinin caiz bulunduğu anlaşılmaktadır. Fakat gusülde çabuk etmek efdaldir. Resûlullah (asm) ümmetine bir basitlik ve cevazına işaret etmek üzere guslü birtakım durumlarda gecenin sonuna kadar te’hir etmiştir.
Cünüp olan kişinin, cünüp olur olmaz gusl etmesi farz değildir. (Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi) Cünüp olan kimse, anında yıkanmaz da, gusletmeyi namaz zamanıne kadar tehir ederse, günahkâr olmaz. Muhıyt’te de bu türdir. (Fetevayi Hindiyye)Cünüp kimse gusletmeyi namaz zamanıne kadar geciktirirse günahkâr olmaz. Ama daha önce yıkanması faziletlidir. Nitekim Şeyh Siracüddin el-Hindi (ra) diyor ki : Abdestsiz imkan Abdest almak, cünüp imkan gusletmek, aybaşı durumunden ya da lohusalıktan temizlenen kadına boy Abdesti almak, şimdilik namaz zamanı girmeden vâcib değildir.
Bahrirâik ve Fetâvâ-yi Hindiyye’de de bu konu açıklanmıştır. (Kaynaklarıyla İslam Fıkhı) Cünüb olan kimse ilk fırsatta gusletmeye çalışmalıdır. Bu halde ancak, içerisinde bulunduğu namaz zamanınin çıkmasına kadar müsaade vardır; daha çok geciktirmesi günâh kazanmasına sebep olur.Gusülde çabuk etmek efdaldir Ali (ra) Resûlullah’ın (asm) şu şekilde buyurduğunu haber vermiştir: “İçinde, resim, köpek ve cünüp tespit edilen eve melekler girmez” (Ebû Dâvüd, libâs 129; Nesaî, tahâre 167, hayl 11; Dârimî istîzân 34; Ahmed b. Hanbel, I, 80, 83, 107, 139, 150) Meleklerin evlerden uzak kalmalarına sebep olan şeylerden birisi de cünüplük durumudir. Bundan murat guslü terketmeyi âdet haluna getirip, namaz zamanınin geçmesine aldırış etmeyenlerdir.
Resûlullah’ın (asm) bir gusülle tüm hanımlarını dolaşması, Hz. Âişe’nin bildirdiğine göre, guslü birtakım durumlarda gecenin sonuna kadar geciktirmesi, bir müddet cünüp durmanın mahzurlu olmadığını gösterir.
Eğer, bu hal meleklerin eve girmesine engel olsaydı, sürekli melekle haşir-neşir olan Resûlullah guslü geciktirmezdi. İçinde cünup tespit edilen eve meleklerin girmekten imtina etmelerinin hikmeti, cünübün namazdan ve Kur’ân okumaktan uzak olmasıdır. Cünüplükten dolayı yıkanmakta gevşeklik göstermek hayr ve berekete mânidir. (Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi)

Diğer Galeriler
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.