Bahrirâik ve Fetâvâ-yi Hindiyye’de de bu konu açıklanmıştır. (Kaynaklarıyla İslam Fıkhı)Cünüb olan kimse ilk fırsatta gusletmeye çalışmalıdır. Bu halde ancak, içersinde varbulunduğu namaz zamanınin çıkmasına kadar müsaade vardır; daha çok geciktirmesi günâh kazanmasına sebep olur… Gusülde çabuk etmek efdaldirAli (ra) Resûlullah’ın (asm) şu şekilde buyurduğunu haber vermiştir:”İçinde, resim, köpek ve cünüp tespit edilen eve melekler girmez” (Ebû Dâvüd, libâs 129; Nesaî, tahâre 167, hayl 11; Dârimî istîzân 34; Ahmed b. Hanbel, I, 80, 83, 107, 139, 150) Meleklerin evlerden uzak kalmalarına sebep olan şeylerden birisi de cünüplük halidir. Bundan murat guslü terketmeyi âdet haluna getirip, namaz zamanınin geçmesine aldırış etmeyenlerdir. Resûlullah’ın (asm) bir gusülle tüm hanımlarını dolaşması, Hz. Âişe’nin bildirdiğine göre, guslü bazı hallarda gecenin sonuna kadar geciktirmesi, bir müddet cünüp durmanın mahzurlu olmadığını gösterir. Gusül gerektiği halde uyumak ve yemek yemek isteyen kimse Abdest almalıdır…Ebû Seleme şu şekilde demiştir: Ben, Âişe’ye, Peygamber (asm) cünüb iken uyur muydu? diye sordum. Âişe (ra): Evet, Abdest alır, uyurdu, dedi. (Buhari)İbn Umer şu şekilde demiştir: Umer ibn Hattâb, ResûlulIah’a: Birimiz cünüb iken uykuya varabilir mi? diye sordu. Resûlullah (asm): “Evet, rastgele biriniz Abdest aldıktan sonra (isterse) cünüb iken de yatsın” buyurdu. (Buhari) Âişe’den (ra), cünüblük halunu kasdederek şu şekilde demiştir; “Resûlullah (asm) (bir şey) yemek ya da uyumak istediği vakit Abdest alırdı.” (Müslim, hayz 27; Tirmizî, tahâre 107; İbn Mâce, tahâre 100) Abdest almaksızın yatmamak, imamlardan Evzâî, Ebû Hanîfe, Muhammed, Mâlik, Şafiî, Ahmed ibn Hanbel, îshâk ibn Râhûye, Abdullah ibn Mübarek ve daha başkalarının mezhebidir. Bâzıları emredilen Abdesti, cinsî münâsebet ile hâsıl olan ezayı, yânî eller ile husûsî uzuvları yıkamağa hami etmişlerdir. Dâvûd Zahirî ile Mâlikîler’den bâzıları bunu vâcib görmüşlerdir Üsteki Resimden Diğer Sayfaya Geçiş Yaparak Haberin Devamını Okuyabilirsiniz.